تحولات لبنان و فلسطین

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از تخلیه محموله ریل قاشقی مجتمع بندری کاسپین خبر داد.

تخلیه محموله ریل قاشقی در مجتمع بندری کاسپین

به گزارش قدس آنلاین، محمد سجاد سیاهکارزاده ارزش ریالی این ریل قاشقی همراه با اجرای آن را که از منابع بودجه‌ای سازمان منطقه آزاد انزلی تامین شده را حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با عنایت به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در مسیر بهره‌برداری سریع‌تر از طرح اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری در ایستگاه پیربازار رشت، سازمان منطقه آزاد انزلی عملیات ریل‌گذاری قطعه داخلی این منطقه که به طول ۷۰۰ متر را به عنوان بخش پایانی تعهدات خود آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه فرآیندهای تملک اراضی، زیرسازی حدود دو کیلومتر از مسیر داخل محدوده منطقه، خریداری و نصب سینی دوار و احداث اسکله رو رو که محل وصل شدن قطار به کشتی‌های مخصوص دارد را در قالب تفاهم‌نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی انجام شده، افزود: از سوی دیگر با پیگیری‌های این سازمان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، سرعت عملیات تکمیل طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری به طول ۳۷ کیلومتر افزایش یافته و امید می‌رود به زودی مورد بهره‌برداری نهایی قرار گیرد.

تخلیه محموله ریل قاشقی در مجتمع بندری کاسپین

سیاهکارزاده در خصوص اهمیت تکمیل راه آهن قزوین - رشت - انزلی، در قطعه منطقه آزاد انزلی، تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح ملی که دارای دستاوردهای بین‌المللی قابل توجهی برای کشورمان است، نه تنها دو دریای شمالی و جنوبی ایران با خطوط ریلی جدید به یکدیگر متصل می‌شود بلکه زمینه تکمیل زیرساخت‌های کریدور شمال جنوب فراهم شده و شاهد گسترش مناسبات حمل و نقل ترکیبی میان کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای کاسپین با کشورهای جنوبی خلیج‌فارس و اقیانوس هند خواهیم بود؛ موضوعی که یکی از مهمترین راهبردهای دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و همکاری‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی، مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان در مسیر تکمیل این طرح ملی حائز اهمیت، تصریح کرد: با توجه به تکمیل قطعات لجستیکی منطقه آزاد انزلی، شاهد ایفای نقش بیشتر نخستین منطقه آزاد شمال کشور در معادلات ترانزیتی بین‌المللی، افزایش مناسبات کشورمان با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و فعالیت بیشتر کریدور چین - قزاقستان - ایران به عنوان بخش فرعی طرح یک کمربند یک جاده در نقل و انتقال کالا میان چین و کشورهای غرب آسیا، خواهیم بود.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ریل قاشقی به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از خطر خروج از خط وسیله نقلیه و مهار کردن هرچه بیشتر لبه چرخ، در اسکله‌های رو رو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.